RS-09 - Technické údaje
| Výrobce
traktoru |
VEB Traktorenwerk
Schonebeck, NDR |
|
| Typ
traktoru |
RS 09, RS 09-2,
Nářaďový |
|
| Rozměry |
typ | |
| RS 09 |
RS 09-2 |
|
| Celková délka |
3260 mm |
3520 mm |
| Celková šířka |
1520 mm |
|
| Celková výška |
1800 mm |
1845 mm |
| Rozchod (stavitelný) |
1250 mm (normální) |
|
| 1375 mm |
||
| 1500 mm |
||
| 1670 mm |
||
| Rozvor (stavitelný) |
2210 mm
(normální) |
2510 mm (normální) |
| 2060 mm |
2360 mm |
|
| 1910 mm |
2210 mm |
|
| 1760 mm |
2060 mm |
|
| Světlost (stavitelná) |
||
|
pod páteřovým nosníkem
|
800 až 560 mm |
|
|
pod zadní nápravou
|
480 až 240 mm |
|
| Váhy: |
||
| Celková váha (se základním
vybavením): |
1105 kg |
|
| Dovolená celková váha |
2390 kg |
|
| Zatížení přední nápravy |
265 kg |
|
| Zatížení zadní nápravy |
840 kg |
|
| Dovolená zatížení při různém rozchodu: |
||
| Dovolené
zatížení přední nápravy při rozchodu |
||
|
1250 mm
|
1250 kg |
|
|
1375 mm
|
1250 kg |
|
|
1500 mm
|
1100 kg |
|
|
1670 mm
|
1000 kg |
|
| Dovolené zatížení zadní nápravy při rozchodu | ||
|
1250 mm
|
1380 kg |
|
|
1375 mm
|
1240 kg |
|
|
1500 mm
|
1130 kg |
|
|
1670 mm
|
1000 kg |
|
| Specifické tlaky na půdu (přibližné
hodnoty): |
||
| Specifický
tlak traktoru se základním vybavením |
||
|
přední pneumatika (huštění 2,0
atp.)
|
0,88 kg/cm2 |
|
|
zadní pneumatika (huštění 0,8
atp.)
|
0,86 kg/cm2 | |
| Specifický
tlak traktoru s dovoleným zatížením |
||
|
přední pneumatika (huštění 2,0
atp.)
|
2,50 kg/cm2 | |
|
zadní pneumatika (huštění 0,8
atp.)
|
1,60 kg/cm2 | |
| Poloměry otáčení: |
||
| Poloměr otáčení bez přibrzdění
kola |
3685 mm |
|
| Poloměr otáčení s přibrzděním
kola |
3540 mm |
|
| Poloměr stopy vnějšího předního
kola při otáčení bez přibrzdění kola |
3675 mm |
|
| Poloměr stopy vnějšího předního
kola při otáčení s přibrzděním kola |
3410 mm |
|
| Pneumatiky
a kola: |
||
| Přední pneumatiky |
6,00-16 AS |
|
| Zadní pneumatiky |
7-36 AS |
8-36 AS |
| Přední ráfky |
4,00 Ex 16 |
|
| Zadní ráfky |
W 6 x 36 |
W 7 x 36 |
| Tlak huštění předních pneumatik
(podle zatížení) |
0,8 až 2 atp |
|
| Tlak huštění zadních pneumatik
(podle zatížení) |
0,8 až 2 atp |
0,8 až 1,5 atp |
| Tlak huštění zadních pneumatik
(při jízdě na silnici) |
2 atp |
1,5 atp |
| Nosnost
předních pneumatik při tlaku huštění |
||
|
0,8 atp
|
250 kg |
|
|
1,0 atp
|
325 kg |
|
|
1,5 atp
|
425 kg |
|
|
2,0 atp
|
525 kg |
|
| Nosnost zadních pneumatik při tlaku huštění | ||
|
0,8 atp
|
425 kg |
525 kg |
|
1,0 atp
|
475 kg |
590 kg |
|
1,5 atp
|
- |
725 kg |
|
2,0 atp
|
550 kg |
- |
| Motor - všeobecné údaje |
||
| Značka |
FD 21/1 |
2 KVD 9,0 SVL |
| Typ |
čtyřdobý naftový |
|
| Počet válců |
2 |
|
| Uspořádání válců |
do V |
|
| Vrtání |
85 mm |
90 mm |
| Obsah |
1020 cm3 |
1145 cm3 |
| Kompresní poměr |
18:1 |
|
| Rozsah otáček |
600 až 3000 l/min |
|
| Váha suchého motoru |
148 kg |
156 kg |
| Způsob chlazení |
vzduchem z ventilátoru |
|
| Vzduchový čistič |
olejový s předřazeným
cyklonem |
|
| Výfuk |
cyklon s lapačem
jisker |
|
| Množství mazacího oleje |
4,5 kg |
|
| Spotřeba oleje |
cca 2 až 3 g/k/k |
|
| Výkon
motoru: |
špičkový 16,5 k |
trvalý 16,5 k |
| Úbytek výkonu s přibývající
výškou nad mořskou hladinou |
1% na 100 m |
|
| Úbytek výkonu s přibývající
teplotou vzduchu |
1% na 3 oC |
|
| Ventily: |
||
| Otevření sacího ventilu |
12o před HÚ | |
| Zavření sacího ventilu |
52o za DÚ | |
| Otevření výfukového ventilu |
52o před DÚ | |
| Zavření výfukového ventilu |
12o za HÚ | |
| Vůle sacího a výfukového ventilu
(při studeném motoru) |
0,25 mm | |
| Palivová soustava: |
||
| Výrobce vstřikovacího čerpadla |
L´Orange |
|
| Typ vstřikovacího čerpadla |
PO 2 A 2 |
|
| Výrobce vstřikovačů (u nových
motorů) |
VEB KFZ, Drážďany, NDR |
|
| Typ vstřikovačů (u nových motorů) |
ASK 35/42 |
|
| Výrobce vstřikovačů (u starších
motorů) |
L´Orange |
|
| Typ vstřikovačů (u starších
motorů) |
HG 36 |
|
| Typ trysky |
SD 1 ZD 0 |
|
| Výrobce dopravního čerpadla
paliva |
VEB Armaturenwerk
Dippoldiswalde, NDR |
|
| Typ dopravního čerpadla paliva |
PDF 372/65-0 |
|
| Vstřikovací tlak |
140 až 150 atp |
|
| Způsob vstřikování |
přímý vstřik do
spalovací komůrky v pístu |
|
| Obsah palivové nádrže |
cca 25 l |
|
| Spotřeba paliva: |
||
| Spotřeba paliva na k/h |
215 až 240 g |
|
| Spotřeba paliva při výkonu 14 k
a jmenovitých otáčkách |
3,6 kg/k |
|
| Spotřeba paliva při výkonu 6,6 k
a 3/4 jmenovitých otáček |
1,7 kg/h |
|
| Míry pro výbrusy: (průměry) |
FD 21/1 |
2 KVD 9,0 SVD |
| Válce |
||
|
normální míra
|
85 mm |
90 mm |
|
1. výbrus
|
85,5 mm |
90,5 mm |
|
2. výbrus
|
86 mm |
91 mm |
| Hlavní
čep klikového hřídele |
||
|
normální míra
|
65 mm |
|
|
poslední přípustný průměr čepu
|
63 mm |
|
| Ojniční
čep klikového hřídele |
||
|
normální míra
|
55 mm |
|
|
poslední přípustný průměr čepu
|
53 mm |
|
| Elektické zařízení: |
||
| Baterie |
12 V 56 A/h |
|
| Výrobce dynama |
VEB Fahrzeugelektrik
Karl-Marx-Stadt, NDR |
|
| Typ dynama |
LMB 12 V 130 W
8002.14 s regulací napětí |
|
| Typ regulátoru napětí |
RSB 130/12 G |
|
| Výrobce spouštěče |
VEB Fahrzeugelektrik
Ruhla, NDR |
|
| Typ spouštěče |
12 V 1,8 k 8202.1/1 |
|
| Spojka: |
||
| Typ spojky |
K 12 redukovaná na 8
kgm |
|
| Druh spojky |
suchá |
|
| Počet přítlačných pružin |
9 |
|
| Vnější průměr |
235 mm |
|
| Vůle spojky |
15 mm od pedálu |
|
| Převody: |
||
| Druh |
soukolí s přímými
zuby, řazení zasouváním |
|
| Počet rychlostí vpřed |
8 (dvě skupiny po
čtyřech rychlostech) |
|
| Počet rychlostí vzad |
8 (dvě skupiny po čtyřech rychlostech) | |
| Celkový
převod pro rychlosti vpřed a vzad |
||
|
1. rychlost
|
747,00 |
|
|
2. rychlost
|
502,57 |
|
|
3. rychlost
|
312,97 |
|
|
4. rychlost
|
201,49 |
|
|
5. rychlost
|
167,24 |
|
|
6. rychlost
|
112,52 |
|
|
7. rychlost
|
70,07 |
|
|
8. rychlost
|
45,11 |
|
| Pojezdové rychlosti (vpřed a vzad): |
||
| Pojezdové rychlosti při otáčkách
motoru 2000 l/min |
RS 09 |
RS 09-2 |
|
1. rychlost
|
0,60 km/h |
0,62 km/h |
|
2. rychlost
|
0,88 km/h |
0,93 km/h |
|
3. rychlost
|
1,42 km/h |
1,48 km/h |
|
4. rychlost
|
2,20 km/h | 2,31 km/h |
|
5. rychlost
|
2,66 km/h | 2,79 km/h |
|
6. rychlost
|
3,92 km/h | 4,14 km/h |
|
7. rychlost
|
6,14 km/h | 6,41 km/h |
|
8. rychlost
|
9,90 km/h | 10,34 km/h |
| Pojezdové rychlosti při otáčkách
motoru 3000 l/min |
RS 09 |
RS 09-2 |
| pneu 7 x 36 |
pneu 8 x 36 |
|
|
1. rychlost
|
0,89 km/h | 0,93 km/h |
|
2. rychlost
|
1,33 km/h | 1,39 km/h |
|
3. rychlost
|
2,14 km/h | 2,23 km/h |
|
4. rychlost
|
3,32 km/h | 3,46 km/h |
|
5. rychlost
|
4,00 km/h | 4,18 km/h |
|
6. rychlost
|
5,90 km/h | 6,20 km/h |
|
7. rychlost
|
9,23 km/h | 9,62 km/h |
|
8. rychlost
|
14,86 km/h | 15,50 km/h |
| Vývodové hřídele: |
||
| Druh vývodových hřídelů |
drážkované hřídele
podle TGL 7815 nebo podle DIN 7815 (vyměnitelné) |
|
| Počet vývodových hřídelů |
2 |
|
| Výška vývodových hřídelů |
560 mm |
|
| Maximální kroutící moment
vývodových hřídelů |
20 kgm |
|
| Počet otáček vývodových hřídelů
při zařazení na motor (závislost na otáčkách motoru) |
540+30-10 l/min |
|
| Počet otáček vývodových hřídelů
při zařazení na převody (závislost na převodech) - při |
||
|
1. rychlosti
|
152 l/min | |
|
2. rychlosti
|
226 l/min | |
|
3. rychlosti
|
362 l/min | |
|
4. rychlosti
|
560 l/min | |
|
5. rychlosti
|
675 l/min | |
|
6. rychlosti
|
1000 l/min | |
|
7. rychlosti
|
1605 l/min | |
|
8. rychlosti
|
2500 l/min |
|
|
rychlosti 3,3 km/h
|
530 +- 2 % l/min |
|
| Možnosti
zařazení vývodových hřídelů |
Zařazení |
Smysl otáčení |
| 1. oba na
motor |
doprava | |
| 2. přední na
motor, zadní v klidu |
doprava | |
| 3. přední na
motor, zadní na převod |
doprava | |
| 4. přední v
klidu, zadní na převod |
doprava | |
| 5. oba na
převod |
doprava |
|
| 6. oba na
převod |
doleva |
|
| 7. přední na
převod, zadní v klidu |
doleva |
|
| 8. oba v
klidu |
klid |
|
| Hydraulika: | ||
| Druh hydraulického čerpadla |
zubové čerpadlo |
|
| Maximální množství oleje
dodávaného čerpadlem při otáčkách 1875 l/min |
32 l/min |
|
| Rozsah regulace množství oleje
dodávaného čerpadlem |
10 až 32 l/min |
|
| Provozní tlak |
80 atp |
|
| Druh rozdělovače |
pro tři pracovní
válce a současné, nebo oddělené ovládaní |
|
| Typ pracovních válců |
HA 32 |
|
| Druh pracovních válců |
dvojčinné hydraulické
válce |
|
| Řízení: | ||
| Převod řízení |
šnekový převod s
palcovým hřídelem a kuželovým čepem (systém Ross) |
|
| Poloměr otočení |
6,15 m |
|
| Brzdy: |
||
| Druh brzd |
čelisťové brzdy
Simplex s vyrovnávacím ústrojím |
|
| Průměr brzdového bubnu |
171,5 mm |
|
| Přenos brzdné síly |
mechanický |
|
| Účinná brzdná plocha u jednoho
bubnu |
193 cm2 |
|
| Ovládání nožní brzdy |
dvoudílný pedál,
umožňující brždění jednoho kola |
|
| Druh pojistné brzdy |
ruční brzda |
|
| Připojovací zařízení: |
||
| Druh tažného závěsu |
neodpružený |
|
| Rozsah stavitelnosti výšky
tažného závěsu |
315 až 565 mm |
|
| Maximální tažná síla na přední a
zadní tažné vidlici |
800 kg |
|
| Typ automatického závěsu |
A 3 TGL 5048 (UKU 3) |
|
| Dovolené zatížení závěsu |
3500 kg do 10%
stoupání (přívěs s náběžnou brzdou) |
|
Zdroj: SULEK, V.: Nářaďový traktor RS-09, str. 25. - 31., Praha: SZN, 1963