RS-09 - Technické údaje
Výrobce
traktoru |
VEB Traktorenwerk
Schonebeck, NDR |
|
Typ
traktoru |
RS 09, RS 09-2,
Nářaďový |
|
Rozměry |
typ | |
RS 09 |
RS 09-2 |
|
Celková délka |
3260 mm |
3520 mm |
Celková šířka |
1520 mm |
|
Celková výška |
1800 mm |
1845 mm |
Rozchod (stavitelný) |
1250 mm (normální) |
|
1375 mm |
||
1500 mm |
||
1670 mm |
||
Rozvor (stavitelný) |
2210 mm
(normální) |
2510 mm (normální) |
2060 mm |
2360 mm |
|
1910 mm |
2210 mm |
|
1760 mm |
2060 mm |
|
Světlost (stavitelná) |
||
pod páteřovým nosníkem
|
800 až 560 mm |
|
pod zadní nápravou
|
480 až 240 mm |
|
Váhy: |
||
Celková váha (se základním
vybavením): |
1105 kg |
|
Dovolená celková váha |
2390 kg |
|
Zatížení přední nápravy |
265 kg |
|
Zatížení zadní nápravy |
840 kg |
|
Dovolená zatížení při různém rozchodu: |
||
Dovolené
zatížení přední nápravy při rozchodu |
||
1250 mm
|
1250 kg |
|
1375 mm
|
1250 kg |
|
1500 mm
|
1100 kg |
|
1670 mm
|
1000 kg |
|
Dovolené zatížení zadní nápravy při rozchodu | ||
1250 mm
|
1380 kg |
|
1375 mm
|
1240 kg |
|
1500 mm
|
1130 kg |
|
1670 mm
|
1000 kg |
|
Specifické tlaky na půdu (přibližné
hodnoty): |
||
Specifický
tlak traktoru se základním vybavením |
||
přední pneumatika (huštění 2,0
atp.)
|
0,88 kg/cm2 |
|
zadní pneumatika (huštění 0,8
atp.)
|
0,86 kg/cm2 | |
Specifický
tlak traktoru s dovoleným zatížením |
||
přední pneumatika (huštění 2,0
atp.)
|
2,50 kg/cm2 | |
zadní pneumatika (huštění 0,8
atp.)
|
1,60 kg/cm2 | |
Poloměry otáčení: |
||
Poloměr otáčení bez přibrzdění
kola |
3685 mm |
|
Poloměr otáčení s přibrzděním
kola |
3540 mm |
|
Poloměr stopy vnějšího předního
kola při otáčení bez přibrzdění kola |
3675 mm |
|
Poloměr stopy vnějšího předního
kola při otáčení s přibrzděním kola |
3410 mm |
|
Pneumatiky
a kola: |
||
Přední pneumatiky |
6,00-16 AS |
|
Zadní pneumatiky |
7-36 AS |
8-36 AS |
Přední ráfky |
4,00 Ex 16 |
|
Zadní ráfky |
W 6 x 36 |
W 7 x 36 |
Tlak huštění předních pneumatik
(podle zatížení) |
0,8 až 2 atp |
|
Tlak huštění zadních pneumatik
(podle zatížení) |
0,8 až 2 atp |
0,8 až 1,5 atp |
Tlak huštění zadních pneumatik
(při jízdě na silnici) |
2 atp |
1,5 atp |
Nosnost
předních pneumatik při tlaku huštění |
||
0,8 atp
|
250 kg |
|
1,0 atp
|
325 kg |
|
1,5 atp
|
425 kg |
|
2,0 atp
|
525 kg |
|
Nosnost zadních pneumatik při tlaku huštění | ||
0,8 atp
|
425 kg |
525 kg |
1,0 atp
|
475 kg |
590 kg |
1,5 atp
|
- |
725 kg |
2,0 atp
|
550 kg |
- |
Motor - všeobecné údaje |
||
Značka |
FD 21/1 |
2 KVD 9,0 SVL |
Typ |
čtyřdobý naftový |
|
Počet válců |
2 |
|
Uspořádání válců |
do V |
|
Vrtání |
85 mm |
90 mm |
Obsah |
1020 cm3 |
1145 cm3 |
Kompresní poměr |
18:1 |
|
Rozsah otáček |
600 až 3000 l/min |
|
Váha suchého motoru |
148 kg |
156 kg |
Způsob chlazení |
vzduchem z ventilátoru |
|
Vzduchový čistič |
olejový s předřazeným
cyklonem |
|
Výfuk |
cyklon s lapačem
jisker |
|
Množství mazacího oleje |
4,5 kg |
|
Spotřeba oleje |
cca 2 až 3 g/k/k |
|
Výkon
motoru: |
špičkový 16,5 k |
trvalý 16,5 k |
Úbytek výkonu s přibývající
výškou nad mořskou hladinou |
1% na 100 m |
|
Úbytek výkonu s přibývající
teplotou vzduchu |
1% na 3 oC |
|
Ventily: |
||
Otevření sacího ventilu |
12o před HÚ | |
Zavření sacího ventilu |
52o za DÚ | |
Otevření výfukového ventilu |
52o před DÚ | |
Zavření výfukového ventilu |
12o za HÚ | |
Vůle sacího a výfukového ventilu
(při studeném motoru) |
0,25 mm | |
Palivová soustava: |
||
Výrobce vstřikovacího čerpadla |
L´Orange |
|
Typ vstřikovacího čerpadla |
PO 2 A 2 |
|
Výrobce vstřikovačů (u nových
motorů) |
VEB KFZ, Drážďany, NDR |
|
Typ vstřikovačů (u nových motorů) |
ASK 35/42 |
|
Výrobce vstřikovačů (u starších
motorů) |
L´Orange |
|
Typ vstřikovačů (u starších
motorů) |
HG 36 |
|
Typ trysky |
SD 1 ZD 0 |
|
Výrobce dopravního čerpadla
paliva |
VEB Armaturenwerk
Dippoldiswalde, NDR |
|
Typ dopravního čerpadla paliva |
PDF 372/65-0 |
|
Vstřikovací tlak |
140 až 150 atp |
|
Způsob vstřikování |
přímý vstřik do
spalovací komůrky v pístu |
|
Obsah palivové nádrže |
cca 25 l |
|
Spotřeba paliva: |
||
Spotřeba paliva na k/h |
215 až 240 g |
|
Spotřeba paliva při výkonu 14 k
a jmenovitých otáčkách |
3,6 kg/k |
|
Spotřeba paliva při výkonu 6,6 k
a 3/4 jmenovitých otáček |
1,7 kg/h |
|
Míry pro výbrusy: (průměry) |
FD 21/1 |
2 KVD 9,0 SVD |
Válce |
||
normální míra
|
85 mm |
90 mm |
1. výbrus
|
85,5 mm |
90,5 mm |
2. výbrus
|
86 mm |
91 mm |
Hlavní
čep klikového hřídele |
||
normální míra
|
65 mm |
|
poslední přípustný průměr čepu
|
63 mm |
|
Ojniční
čep klikového hřídele |
||
normální míra
|
55 mm |
|
poslední přípustný průměr čepu
|
53 mm |
|
Elektické zařízení: |
||
Baterie |
12 V 56 A/h |
|
Výrobce dynama |
VEB Fahrzeugelektrik
Karl-Marx-Stadt, NDR |
|
Typ dynama |
LMB 12 V 130 W
8002.14 s regulací napětí |
|
Typ regulátoru napětí |
RSB 130/12 G |
|
Výrobce spouštěče |
VEB Fahrzeugelektrik
Ruhla, NDR |
|
Typ spouštěče |
12 V 1,8 k 8202.1/1 |
|
Spojka: |
||
Typ spojky |
K 12 redukovaná na 8
kgm |
|
Druh spojky |
suchá |
|
Počet přítlačných pružin |
9 |
|
Vnější průměr |
235 mm |
|
Vůle spojky |
15 mm od pedálu |
|
Převody: |
||
Druh |
soukolí s přímými
zuby, řazení zasouváním |
|
Počet rychlostí vpřed |
8 (dvě skupiny po
čtyřech rychlostech) |
|
Počet rychlostí vzad |
8 (dvě skupiny po čtyřech rychlostech) | |
Celkový
převod pro rychlosti vpřed a vzad |
||
1. rychlost
|
747,00 |
|
2. rychlost
|
502,57 |
|
3. rychlost
|
312,97 |
|
4. rychlost
|
201,49 |
|
5. rychlost
|
167,24 |
|
6. rychlost
|
112,52 |
|
7. rychlost
|
70,07 |
|
8. rychlost
|
45,11 |
|
Pojezdové rychlosti (vpřed a vzad): |
||
Pojezdové rychlosti při otáčkách
motoru 2000 l/min |
RS 09 |
RS 09-2 |
1. rychlost
|
0,60 km/h |
0,62 km/h |
2. rychlost
|
0,88 km/h |
0,93 km/h |
3. rychlost
|
1,42 km/h |
1,48 km/h |
4. rychlost
|
2,20 km/h | 2,31 km/h |
5. rychlost
|
2,66 km/h | 2,79 km/h |
6. rychlost
|
3,92 km/h | 4,14 km/h |
7. rychlost
|
6,14 km/h | 6,41 km/h |
8. rychlost
|
9,90 km/h | 10,34 km/h |
Pojezdové rychlosti při otáčkách
motoru 3000 l/min |
RS 09 |
RS 09-2 |
pneu 7 x 36 |
pneu 8 x 36 |
|
1. rychlost
|
0,89 km/h | 0,93 km/h |
2. rychlost
|
1,33 km/h | 1,39 km/h |
3. rychlost
|
2,14 km/h | 2,23 km/h |
4. rychlost
|
3,32 km/h | 3,46 km/h |
5. rychlost
|
4,00 km/h | 4,18 km/h |
6. rychlost
|
5,90 km/h | 6,20 km/h |
7. rychlost
|
9,23 km/h | 9,62 km/h |
8. rychlost
|
14,86 km/h | 15,50 km/h |
Vývodové hřídele: |
||
Druh vývodových hřídelů |
drážkované hřídele
podle TGL 7815 nebo podle DIN 7815 (vyměnitelné) |
|
Počet vývodových hřídelů |
2 |
|
Výška vývodových hřídelů |
560 mm |
|
Maximální kroutící moment
vývodových hřídelů |
20 kgm |
|
Počet otáček vývodových hřídelů
při zařazení na motor (závislost na otáčkách motoru) |
540+30-10 l/min |
|
Počet otáček vývodových hřídelů
při zařazení na převody (závislost na převodech) - při |
||
1. rychlosti
|
152 l/min | |
2. rychlosti
|
226 l/min | |
3. rychlosti
|
362 l/min | |
4. rychlosti
|
560 l/min | |
5. rychlosti
|
675 l/min | |
6. rychlosti
|
1000 l/min | |
7. rychlosti
|
1605 l/min | |
8. rychlosti
|
2500 l/min |
|
rychlosti 3,3 km/h
|
530 +- 2 % l/min |
|
Možnosti
zařazení vývodových hřídelů |
Zařazení |
Smysl otáčení |
1. oba na
motor |
doprava | |
2. přední na
motor, zadní v klidu |
doprava | |
3. přední na
motor, zadní na převod |
doprava | |
4. přední v
klidu, zadní na převod |
doprava | |
5. oba na
převod |
doprava |
|
6. oba na
převod |
doleva |
|
7. přední na
převod, zadní v klidu |
doleva |
|
8. oba v
klidu |
klid |
|
Hydraulika: | ||
Druh hydraulického čerpadla |
zubové čerpadlo |
|
Maximální množství oleje
dodávaného čerpadlem při otáčkách 1875 l/min |
32 l/min |
|
Rozsah regulace množství oleje
dodávaného čerpadlem |
10 až 32 l/min |
|
Provozní tlak |
80 atp |
|
Druh rozdělovače |
pro tři pracovní
válce a současné, nebo oddělené ovládaní |
|
Typ pracovních válců |
HA 32 |
|
Druh pracovních válců |
dvojčinné hydraulické
válce |
|
Řízení: | ||
Převod řízení |
šnekový převod s
palcovým hřídelem a kuželovým čepem (systém Ross) |
|
Poloměr otočení |
6,15 m |
|
Brzdy: |
||
Druh brzd |
čelisťové brzdy
Simplex s vyrovnávacím ústrojím |
|
Průměr brzdového bubnu |
171,5 mm |
|
Přenos brzdné síly |
mechanický |
|
Účinná brzdná plocha u jednoho
bubnu |
193 cm2 |
|
Ovládání nožní brzdy |
dvoudílný pedál,
umožňující brždění jednoho kola |
|
Druh pojistné brzdy |
ruční brzda |
|
Připojovací zařízení: |
||
Druh tažného závěsu |
neodpružený |
|
Rozsah stavitelnosti výšky
tažného závěsu |
315 až 565 mm |
|
Maximální tažná síla na přední a
zadní tažné vidlici |
800 kg |
|
Typ automatického závěsu |
A 3 TGL 5048 (UKU 3) |
|
Dovolené zatížení závěsu |
3500 kg do 10%
stoupání (přívěs s náběžnou brzdou) |
Zdroj: SULEK, V.: Nářaďový traktor RS-09, str. 25. - 31., Praha: SZN, 1963